pluggtips


 
- Planera - Skriv ner och planera vad du ska plugga till. Jag har galt mycket prov och inlämningar i skola nu innan sommaren och det är inte roligt så då är det bra att skriva upp vad du ska göra först och vad du kan göra sist. Har du ett prov om en vecka och glosläxa om två dagar så lägg upp så du hinner med allt du ska göra. no left overs. 
 
- Sitt inte för länge - jag är en person som kan sitta med läxor hur länge som hälst, enda ut på nätterna och det ska man absolut egentligen inte göra. Så sitt inte för länge som jag gör vänner. För tillslut kommer allt bara bli en enda stor smet. Sitt en till två timmar max med dina läxor sen kan du känna dig nöjd. Men inte mer som jag för tillslut känns som att din hjärna är söndermosad. 
 
 - Någonting att äta/dricka - Oftast kan det vara bra med lite engergi när du sitter och pluggar. Jag brukar ibland göra en smoothie eller ha ett stort glas vatten med några frusna hallon i. 
 
- Ta pauser - Dina pluggpauser är lika viktiga som din pluggtid. Har du suttit i en halvtimme - fyrtio minuter med din läxa så ta en paus i fem till tio minuter. Gå och sätt dig någon stanns och gör vad du vill. Kolla instagra, titta videos (som jag oftast gör) haha eller ja vad du nu gör. 
 
- Musik - En sak som jag gör ibland är att lyssna på musik så inget stör dig, för det finns seriöst alltid ALLTID något litet som stör dig. Men när jag lyssnar på musik så brukar det oftast sluta upp med att jag sjunger med haha.  





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?